Lite tankar

Idag har också varit en såndär slappisdag då man in princip inte göra någonting. Tiden bara flyger iväg och snart är det dags för att gå och lägga sig igen(!). Jag vet att jag har sagt det många gånger förut men ibland går tiden bara alldeles för snabbt. Men hinner liksom inte med. Det är som att jag står kvar på samma ställe och det hinner blir dag och natt om varnannat. Nej det är lite otäckt men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt den saken mer än att "flyta med".

Jag och några kompisar var inne lite på den diskutionen igår. Det dära med att tiden går så himla snabbt och att det alltid finns massa beslut som måste fattas. Och att det ena beslutet kan betyda att mitt liv blir helt annorlunda än vad det skulle varit om jag valde att göra på ett helt annat sätt vid just den tidpunkten. För mig är det riktigt skrämmande att tänka så, samtidigt som att det kanske öppnar ens perspektiv på livet på ett annat sätt.

Nåja, JAG tar en dag i taget och sen får man se vart dagen slutar, vart veckan slutar, vart månaden slutar, var året slutar vart livet slutar! Man kan inte gräva ner sig i ett stort hål bara för att livet inte är som man vill ha det vid just denna tidpunkten. Man måste helt enkelt leva vidare.

funky_flower.jpg funky flower image by B_Dav


Kommentarer
Postat av: Martina

jag håller med dig om att tiden går fort fram den springer liksom man hänger inte med:S



hoppas eran dag är bra!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback