lämnat in nycklen till skåpet

Igår rensade jag ut det allra sista från mitt skåp och lämnade in nycklen. Det känns sp tomt nu när man håller nyckelknippan i handen. I två hela år ( det första året hade jag ett annat skåp men vi fick en ny vaktmästare och var tvugna att lämna in nycklen igen) har jag haft nycklenknippan som det står 270 på men det konstiga blå bandet runtom, som jag så desperat försökte få bort i början men som senare blev lite som en färgklick i nyckelsamlingen. Att varje dag gå och slänga in böckerna i skåpet och att varje dag ta sina tunga och ibland lätta kliv till skolan är nu slut.

Igår var den allra allra sista dagen då jag satte min fot i skolan , ja om man inte räknar med på fredag då. Mitt lilla sommarlov har egentligen redan börjat då vi inte har haft några lektioner under hela veckan. Det känns skönt men ändå konstigt. Det känns lite som att det bara är ett lov på en vecka men så är fallet inte. Jag har verkligen blandade känslor för att ta studenten och att jag tar studenten om 2 dagar känns helt sjukt!!

Men inte ska mann sörja för det även om det nog kommer komma en och annan tår längs kinden på fredag. Inte saknade av klassen som kanske inte varit den allra bästa sammansatta klassen. Jag säger inte att den är dålig men säger inte heller att den varit superbra. Men däremot kommer jag sakna en del av mina lärare som varit så himla gulliga och snälla samt att sakna vardagen.

Då hade man ju alla fall något att gå till. Nu vet jag inte vad/vart min framtid kommer vara.


Min fina lilla nyckel med det fula blå bandet omkring samt Linas nyckel med haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback