Böcker

Under sommaren har jag läst mer böcker än vad jag någonsin har gjort innan under en sommar. I början av sommaren läste jag en bok som hette "Innan jag dör". Sedan lånade jag mammas två böcker "Gömda" och "Asyl". Mycket bra böcker men väldigt gripande. Hemskt att sådant händer i Sverige och ja i andra länder med för den delen. Nu håller jag på att läsa" Flickan från ovan". Även den verkar mycket bra men samtidigt gripande och hemsk.

Nu när jag tittar över vilka böcker jag har läst känns det som att jag endast har läst "deprimerande" böcker. Varför detta? Ingen aning har bara blivit så.. Kanske är det bra att läsa såna böcker ibland? Då man får en annan syn på livet och lär sig uppskatta sitt egna liv. Jag är frisk, har underbara vänner, en bra familj och jag bor under tak. Det är inte alla som har det så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback