Vilsen

Känner mig stressad känner mig tom känner mig som ingen. Jag vill ha drömmar som alla andra jag vill också ha något jag är duktig på jag vill också få beröm och höra " detta är du grymt bra på Ameli". Tyvärr händer detta sällan, jag är helt enkelt inte dutkig på något, det skrämmer mig alla är väll duktig på något ... eller? En del kan sjunga en del kan fota en den kan måla en del kan skriva osv. Vad kan jag då? Vad är mina drömmar? Vad är det  jag  vill jobba osm i framtiden? Jag vet inte jag känner mig vilsen, jag inte vad jag vill vad jag KAN bli och/eller VAD jag passar som! Om några månader är det dags att söka till högskkolan om man nu ens ska söka dit? Jag vet ju som sagt inte ens VAD jag vill jobba som i framtiden. Åhh vad jag hatar all denna förvirrning, jag vill veta vad jag vill bli jag vill vara säker på vad jag vill jobba som. Men som jag sagt har jag ingen som helst aning och det oroar mig faktiskt, alla har väll en dröm?! Fast vissa kanske bara är till för att finnas, någon måste ju ta det dära jobbet på Coop eller det dära jobbet på Willys, det kanske ät mitt framtida yrke? det är egentligen inget fel på ett sånt jobb men jag har svårt att tror att någon som gått ut gymnasiet har som dröm att sitta i kassan dag ut och dag in?
Vem vet vad jag kommer jobba som, ingen egetnligen mer än jag själv.. jag är bara så osäker på allt och alla och framförallt på mig!

Förlåt för fluminlägget jag kännder bara att jag MÅSTE skriva av mig och kanske är det fler som känner som jag?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag känner samma sak som du Ameli. Jag är fortfarande inte 100 på vad jag vill och jag önskar att jag hade något som jag verkligen var sjukt bra på! Men det har jag inte. Men du kan måla Ameli. Du kan alltid satsa på det. För du utvecklas ju än inom målandet. Se hur långt du har kommit idag, hur långt har du inte kommit då om 20 år? Kanske till och med har utställningar och bjuder på jordgubbar och champagne? Du har en dröm där du kan lyckas, man vet aldrig fören man har testat. Eftersom du är så pass bra på det, så satsa! Annars kanske du ångrar dig en vacker dag? Eller en blåsig dag med för den delen.. Jag önskar att jag kunde måla men dessvärre har jag inte fått den förmågan. Men det har du. Använd den och låt den inte gå till spillo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback