Dan före dan före dopparedan

Tanken slog min idag, det är dan före dan före dopparedan idag! Jag har fortfarande ingen julkänsla alls, lite tråkigt faktsikt. Kan vara för att det fortfarande inte är någon snö här, ( sen när började det vara snö på julafton egentligen?). I alla fall så slog tanken mig hur kul det skulle vara att fira jul och nyår uppe i norrland bland all snö och det fina landskapet. Där borde man ju få julfeeling inte sant?! Nej, detta är något som jag ska försöka uppnå någongång under mitt liv, trots att snön kan vara jobbigt så är den ändå så underbar! Den glittrar så vackert, det är mysigt och barnasinnet väcks ju till liv igen. Man vill inget hellre än att åka pulka och grilla korv. Kanske är det bara jag som tänker så. Men utan snö ingen jul känns det som. Snön är underbar, den kan väll i alla fall få vara här i någon månad i alla fall?



 
En jullåt som kanske kan förhöja julstämningen en aning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback