Kreativitet

Har ni testat att fixa oxh trixa med gips någongång? Det har jag gjort. Började med att man skulle välja en bild som vi tidigare under föregående dag skissat. Sedan blev det dags att med hjälp av ståltråd få grunderna för människan för att sedan stoppa papper runt denna ståltråd. När det var klart och man böjt den som man ville ha den var det dags att börja gipsa. Och för att vara första  gången blev jag mycket nöjd. Idag så delades vi dessutom in i grupper för att hitta på en story med hjälp av våra gipsfigurer. Mycket roligt!

Ja ni får gärna säga att jag går på ett  klippa och klista- dagis. Men så är det inte för mig. Jag känner att jag städigt utvecklas när det gäller min kreativa sida och också mitt självförtroende. Man behöver faktiskt inte vara bäst på allting. Huvudsaken att man följer sin egna stil och gör så man själv tycker om det man skapar!

Tänk att ständigt få göra sådana saker, eller få jobba på något sätt med min kreativa sida. Vilken dröm. Vad underbart det skulle vara.  Jag säger inte heller att alla måste tycka som jag, men att ha respekt för det JAG tycker om lika mycket som JAG har respekt för vad någon annan tycker  om. Alla är vi olika och tycker om olika saker men det är väll bara bra inte sant? Det är ju faktsikt så vi kan lära oss utav varandra. Kom ihåg det!

Här är en bild på min fina gipsstatue. Ursäkta för den dåliga kvaliten. Tagen med mobilkameran. Tänkte faktiskt försöka ta kort på allas fina "stories" i morgon så att ni kan få se hur kreativa vi faktiskt är i kursen ;)


Kommentarer
Postat av: Tina

Cool. Jag vill också göra gipsdockor!

Postat av: Simone

SV: Precis, hela världen behöver inte veta att deras statistik gått upp med 10 st. Tråk!



Vad coolt skapande, kul att arbta med gips! :D

2009-09-23 @ 23:17:33
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback