Detta är så typsikt mig

Just det ja jag kom på en ganska så rolig sak som inträffade vid matbordet.
Vi pratade om våran söta lilla katt Simba(ja liten liten vet jag inte om han är)
att han var så rädd. Så jag skulle då göra en jämförelse med mikrovågsugn och nyårsafton.

Jag: Ja men alltså så fort mikrovågsugnen är igång så blir Simba alltid lika rädd. Ni vet han börjar skaka och så.
Lillebror: Jaha så vad är det du vill få ut av detta?
Jag: Ja men jag menar han blir ju nästan lika rädd som han blir när det är midsommar och det smälls raketer.
Pappa och lillebror: HAHAHA! Jaså smäller man raketer på midsommar?
Jag: HAHA! Oj då ja men precis man smäller raketer på midsommar och har midsommarstång på nyår.
Lillebror: Haha ja det hade ju varit något.
(en liten stund senare)
Jag: Nej men allvarligt han blir ju lika rädd som när man smäller raketer på midsommar!
(lika snabbt som jag säger det kommer jag på vad jag sa)
Jag: Men herregud det måste ju verkligen vara något fel på mig. Säger samma fel två gånger i rad.
Pappa: MEn du Johan(lillebror) du som är bra på att laga saker kanske kan laga kortslutningen hos Ameli(jag)
Lillebror: Ja det skulle nog verkligen behövas men jag tror nog att det är mer än en kabel som sitter fel där.
Alla: HAha ja det kan mycket väl stämma.

Så efter tredje försöket FÖRSÖKER jag nu säga som meningen skulle vara från början:
Simba blir ju nästan lika rädd för mikrovågsugnen som när man smäller raketer på nyårsafton!

 

Igår kväll när vi var på fest hos några händer också en ganska så rolig incedent.
Jag skulle öppna en ciderflaska.
Denna gång gjorde jag inte som de andra gångerna då jag satte ner flaskan för att det inte skulle pysa.
Utan jag höll den helt enkelt i famnen när jag satt i en soffa. Så det pös över hela mig inclusiva soffan.
Givetsvis fick jag alla blickar riktade mot mig och alla började skratta.
När jag sedan skulle ställa flaskan på bordet höll jag på att välta omkring den.

Visst kan det vara roligt att såna här incedenter händer DÅ OCH DÅ, MEN inte varje dag...


Kommentarer
Postat av: Martina

hahah de lätt kul;P ibland vet man knappt vad man säger hah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback