Varför är det så?

Så fort jag är ledig är det som att jag blir en annan Ameli. "Glömmer" ställa klockan och vipps är kl nästan 12. hela förmiddagen har försvunnit. Sedan gör man frukost och sätter sig framför tvn. När man drygat ut på frukosten och man inser att kl är närme 1 går man in för att byta om från pyjamas till mjukiskläder(skillanden mellan dessa är väll egentligen inte särkilt stor, så egentligen kunde jag ju lika gärna behålls mina pyjamaskläder på mig hela dagen). Nåväl sen sätter man på datorn och så pendlar man mellan datorn och tvn hela dagen lång.

Ja nu vill jag också vara väldigt nogrann och påpeka att det inte alltid är så jag gör när jag är ledig! I morgon SKA jag faktiskt ställa kl. Eller ska man verkligen göra det? Kanske ska man göra som man gjorde när man vara liten. Låtsatsova och lyssna efter familjen börjar sjunga "Ja må hon leva.." Haha. Nej det var väll att ta i liten grann kan jag säga. Men upp i relativt god tid ska jag i alla fall göra i morgon. Sen åka till mamma för att få god mat(inte särkilt kul att laga mat alldeles själv i ett hus på sin 19års dag).

Varför kan man inte vara vara så exalterad som man var förr tiden? (nu lät jag precis som jag skulle fylla 91 och inte 19 men i alla fall men ni förstår vad jag menar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback