Lördag

Och så var det Lördag igen och då kan ju fråga sig vad jag gjorde igår? Ja ingenting gjorde jag. Jag jobbade, slutade jobba, läste, satt vi datorn, gick en runda alldeles ensam bland fulla människor(inte kul), spelade kort, satt lite till vid datorn och sen gick jag och la mig. Visst låter det som en toppenfredag? Nej inte precis kanske.... Och idag då när solen lyser som mest och alla glada människor är påväg ner till stranden, ja det är då jag börjar jobba. Från kl 13.00-19.00. Och från 15.00 och framåt ska jag vara där helt själv. Klara mig på egen hand, se till så inte några varor är slut, laga bröd, kyckling revben osv. Önska mig lycka till för det lär jag behöva.

Men jag ska inte klaga. Absolut inte.. Jag menar jag har ju faktiskt haft turen att få jobb inte sant ´?! Men sen måste jag ändå påpeka att jag tror faktiskt aldrig jag känt mig så här ensam förut. Känner knappt ingen människa här(och då kanske folk tänker men det är väll inte så svårt att lära känna människor) Jo tänker jag det är det faktiskt. Men men sånt är livet och HEY jag får ju pengar för att jag jobbar och det är ju verkligen "tummen upp".

Nu ska jag hoppa in i dushen och sedan sätta mig på mormors balkong för att njuta av den lilla sol jag hinner få idag.
Ha det bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback