Vart tar tiden vägen ?

Det slog mig idag, om en månad är det den 13de December då är det Lucia. Jag ställer mig själv frågan, vart har tiden tagit vägen? Började jag inte trean nyss? Vart det inte sommarlov nyss? . Tiden går verkligen snabbare än vad man tror, men blinkar och vipps har det gått en sekund, en sekund som känns som en evighet ibland men är bara en liten liten bråkdel. Det jag vill säga trots mitt flummiga inlägg är att tiiden går snabbare än vad man tror och att man måste ta vara på den tid man har, göra det man vill och inte alltid tvinga sig själv att göra läxor osv. Man måste faktiskt också får ha roligt. Att ha roligt är en bra medicin.


Kommentarer
Postat av: Lina

Håller med!! att har roligt är bra medicin ^^

Postat av: Emelie

Ett skratt förlänger livet sägs det ju. Alla minnen från gymnasiet är så klara, så det känns näsan som om det var igår jag var där. Tiden går verkligen fort. Ibland kan man titta till på klockan och tänka "Redan 23:00, var den inte 17:00 nyss?". Ibland är det nästan skrämmande.

2008-11-14 @ 11:02:27
URL: http://jagemelie1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback