Europaparlamentsval

Min samhällsklass i skolan har under de tre kommande dagarna anordnat val inför europaparlamentsvalet i skolan. IDag hade vi bjudit hit politiker för att de skulle få säga sin egna åsikt och jag måste säga att det var väldigt intressant!. Tv4 lokalnyheterna var här och filmade lite också och dessutom några tidningar. Riktigt kul tycker jag att de ville vara med och engerera sig. Efter onsdagen och efter ledigheten ska vi räkna ihop alla elevernas röster och personals röster på skolan för att sedan se vad eleverna på vår skola tycker. Mycket roligt samhällsprojektarbe! :)

Nej nu ska jag väll börja plugga lite då. Trots att det nästan bara är två veckor kvar så är det fortfarande en hel del läxor att göra... jobbig.

17 dagar kvar till studenten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback