R.I.P

SOm jag tänkt många gånger under mitt 18-åriga snart 19-åriga liv så är Livet bra allt orättvist... Jag antar att de flesta Nybrobor redan vet att det skett en tragisk trafikolycka natten till Tisdagen. Denna kille som jag inte kände men visste vem det var blev endast 18 år gammal. Det är fruktansvärt orättvist, han hade precis fått körkort och som alla är när de har tagit körkort: Glada och man bara vill köra bil hela dagarna fick han inte uppleva så länge. Det är så jävla tråkigt att sånthär måste hända.  

Jag som ibland kan får åldersnoja och tycka att tiden går för snabbt och att jag bara vill åka tillbaka i tiden. Men 18 år är egentligen ingenting. När man är 18 det är ju då "livet börjar" som man brukar säga. Det mesta är lagligt att göra, du är myndig, ingen bestämmer över dig längre. Du kan leva livet helt enkelt. Så varför ska det då vara vissa som aldrig få uppleva livet fullt ut? Att få leva i 18 ynka år? Om det nu finns någon Gud varför inträffar sådana saker i princip varje dag runt omkring i världen?

Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag är fruktansvärt ledsen över att sådant måste hända. Jag lider med familj och vänner som måste gå igenom något fruktansvärt. Den smärtan kommer alltid finnas där...
Att leva livet fullt ut och verkligen ta vara på familj och vänner är något som jag tycker är jätteviktigt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hemskt. Livet är inte rättvist, det är så tydligt när något sådant tragiskt händer med en ung människas liv. Sänder e tanke till de anhöriga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback