Hemma igen..

Nu är man alltså tillbaka till kalla, gråa Sverige igen. Trots att jag saknar värmen, solen och livet där så är det väll ändå på något sätt skönt att komma hem igen. Speciellt hem till sin varma, sköna säng. Hotellsängar har ju en tendens att vara väldigt obekväma speciellt extrasängar..

Nåja vet inte riktigt vart jag ska börja berätta men ska försöka sammanfatta mig kort.

Tisdag- Landade ï Bulgarien ungefär 21.00 lokal tid(de ligger en timme före oss). Sedan blev det att åka en seg busstur till hotellet. Packa upp och sedan går en liten checkrunda. Slutade med att vi hamnade i baren och tog oss varsin öl innan vi gick till sängs.

Onsdag- Gick upp runt halv tio för att äta frukost. Frukosten var dock en stor besvikelse och vi åt inte där med under veckan. Runt halv elva satte vi oss i alla fall vid poolen för att sola och bada hela den dagen. Vi gick också ner och undersökte stranden. Mycket fint och varmt i vattnet. Var dock lite jobbigt med alla människor..  På kvällen gick vi till stan och ett uteställe som heter Lazur. Var skoj dock var vi inte där så länge utan traskade hem och la oss i "rimlig" tid.

Torsdag- Gick upp runt 11 och la oss sedan vid poolen för att sola och bada denna dagen med. Senare på kvällen var planen att vi skulle gå till Lazur igen. Vi kom aldrig så långt utan fastande på baren med några "Bulgarianer". Mycket roligt och trevligt var det allt! Smakade också på något som heter "After Shock". Ett tips är att smaka det nästa gång man är utomlands. Starkt med gott! ;)

Fredag- Gick likaså upp här runt halv elva. La oss vid poolen en stund för att sedan dra vidare till stranden för sol och bad hela långa dagen med våra "vänner" som vi träffade kvällen/natten innan. Senare på kvällen satte vi oss återigen vid baren. Denna gång träffade vi på några killar från Makedonien. Mycket snälla och trevliga. De visade oss också vart "Blomstergatan" låg. Efter att ha stannat på en bar vid "Blomstergatan" drog vi vidare till Laxur medan de gick hem. Väl där blev det en helgalen kväll! Och jag måste säga att jag nog har lite minnesluckor sedan den natten. Men ohh vad roligt jag hade! Vi kom hem kl 06.00 på morgonen den dagen.

Lördag- Som man säkert förstår så sov vi ganska länge denna dagen och jag vaknade väll runt halv ett. Då rusade jag ut till poolen för att hinna få lite sol på mig och också passa på attt ta ett dopp i poolen. Den dagen gjorde vi inte så många knop. OCh senare på kvällen tog vi faktiskt det ganska så lungt. Tog varsin öl och somnade sedan gott.

Söndag- Klev vi upp runt tio. Satte på oss kläder och drog in till stan för en shoppingrunda. Hittade ett par byxor, armband, snappsglas, plånbok och ett armband den dagen. Sedan fastnade vi också på ett internetcafe och tog det allmänt lugnt. Dock var det väldigt varmt så vi uträttade alla affärer ganska så snabbt så att vi kunde lägga oss vid poolen en stund.
Och som de flesta andra dagar så satte vi oss sedan vid baren på kvällen. Senare drog vi också in till Lazur en sista gång och likaså denna gången var det mycket trevligt!

Måndag- Och dagen efter tog vi oss en ytterligare runda till staden för lite mer shopping. Slutade med att jag kom hem  ytterligare två tröjor och en supersnygg väska! La oss en stund vi poolen sen blev det faktiskt att gå och sova då vi alla var ganska slutkörda.

Tisdag- Sista dagen och också den segaste. Checkade ut kl. 12.00 och bussen kom inte förrän 17.20. Vi la oss ändå vid poolen i hopp om att tiden skulle gå lite snabbare. Flyget gick sedan vid 20.20 och vi har här hemma i Nybban vid halv fyra på morgonen sedan.

Ja det var väll i princip hela veckan. Mycket roligt har jag haft det!

Bjuder på mer bilder en annan dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback