Glad,ledsen,glad,ledsen..

Jaha så har ytterligare en arbetsdag tickat fram. I morgon är sista "riktiga" jobbadagen för mig.  Har dock hoppat in för någon annan två dagar nästa vecka. Jag måste säga att det känns lite vemodigt. Jag menar det har ju ändå varit min vardag i nästan två månader att jobba på ICA.... 
Tiden har gått otäckt snabbt!
Vart har den tagit vägen?
Vad har jag gjort under sommaren?

Jag kan inte svara på dessa frågor för jag vet inte det själv...
Visst det ska bli skönt med ett litet sommarlov nu innan jag börjar plugga om man nu ens kan kalla det att plugga när det gäller en bildkurs som håller på i två månander. 
Vad som händer efter de två månaderna har jag ingen aning om och det skrämmer mig något så fruktansvärt. Kanske lika bra att ta en dag i sänder som jag gjort i sommar.

Så jag ska erkänna och säga att jag KOMMER sakna sommarjobbet. Har haft trevliga arbetskamrater som har haft förståelse för mig som var/'är nybörjare inom butiksbranchen. Jag har trivts med jobbet och samtidigt lärt mig ett och annat nytt. Framförallt har jag förståelse om en vara skulle vara slut mitt i sommaren. Det ÄR INTE lätt att hinna med allt när det är massa massa folk överallt.

Jag kommer också sakna vackra Borgholm. Visserligen hindrar ju inget att jag kan åka hit när jag vill. Men i alla fall.. Nej nu ska jag sluta vara deppig och istället vara glad, glad att jag ändå har haft en trevlig sommar, glad att jag har tjänat pengar och glad för att jag har en rolig framtid som väntar på mig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback