MÅL och DRÖMMAR

Att sätta mål orsakar oftast (för mig) att jag blir någon fruktansvärt besviken på mig när jag inte klarar mina mål. Men kanske är det ändå ett sätt att verkligen kämpa och inte ge upp? Jag har många gånger tänkt så, är det verkligen någon idé att ha några mål, några drömmar som man vill uppnå? Kommer jag att klara dessa mål osv?
Kanske kan man inte klara av alla mål och drömmar.. men kanske kan man klara av några... och kanske får man då vara glad för det man faktsikt klarade av. Dock känns allt bara hopplöst och lönlöst ut för mig. Då jag knappt vet vad jag själv vill. Men i alla fall tänkte jag försöka sätta upp lite mål och drömmar inför ja året 2009 eller kan ju börja med vår/sommaren 09.

1. Ta mitt förbannade körkort!!!!!
2. Klara av alla studier som är kvar och inte bryta i hop totalt...
3. Komma på vad fan jag vill med mitt liv. Vill jag flytta? JA! vart vill jag flytta? Ingen aning. När? Snarst. Vad vill jag utbilda mig till: väldigt varierande men någon med målning. Ja alltså kan rabbla upp hur mycket saker som helst som jag inte vet hur jag vill ha det med mitt liv. En sak  jag vill i alla fall är att få vara glad! Att känna att jag faktiskt lever i en fantastisk värld.
4. Försöka att bara vara mig själv och ingen annan. Folk har nog fått en uppfattning om mig som inte alltid stämmer. Det skrämmer mig. En av anledningarna till att jag vill flytta till en ny stad. Småstäder är aldrig roliga...
5. Jobba hela sommaren och förhoppningsvis få en hel del pengar och på grund av detta kunna unna mig saker så som; kläder, någon resa, (bil? haha i mina drömmar..).

Jag kan som sagt rabbla upp massa saker som jag vill ändra på/ ha som mål och ha som dröm. Frågan är om någon av detta kan uppfyllas. Det jag vet är att jag har sommarjobb. Allt annat är som en dimmit röra. Det går inte att se.

Självklart finns det också stunder som lyser upp och är underbara! Kanske är det just de roliga stunderna som man ska fokusera på och inte allt det negativa..


En Lina och två Jag. Varav jag gör ett "galant" hopp på den ena bilden
Glad att jag har din som vän Lina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback