Jag vill inte vara en "chicken"

Hade betygssamtal idag och som vanligt får jag höra att jag inte är tillräckligt muntlig att jag måste delta mera muntligt. Ni kommer känner mig vet att detta har varit ett stort problem för mig sedan jag började ettan(på lågstadiet). Jag vet inte varför jag inte räcker upp handen, ärligt talat jag skäms ju inte, jag tycker inte det är pinsamt. Det är inte det som hindrar mig utan det är mitt självförtroende och mina sjuka inbillningar om att de frågor jag vill ställa kommer låta konstiga osv.

Men vem säger att det finns konsitga frågot att ställa? Ingen, alla frågor är bra att ställa. En av mina lärare sa att en bra sak jag kan göra är att skriva tre positiva saker jag gjort under dagen( inte att jag städat eller pluggar) Utan andra saker. Detta skulle jag då göra varje kväll innan jag går och lägger mig. Vad tror ni tror ni att det kan ändra min uppfattning om att räcka upp handen i klassrummet? För det är verkligen mitt största problem och har gjort att mina betygs sänkts från MVG till VG. Det är faktiskt riktigt jobbigt. 

Eller tror ni att jag alltid kommer vara den människan som inte vågar räcka upp handen men vågar stå framför hela klassen och redovisa?  


Kommentarer
Postat av: Lina

hahaha jag vet hur det är, jag har samma problem :P Vi får börja träna på det bara.

"Tänk inte för mycket bara" =)

Postat av: Emelie

Min lärare satt bakom mig en gång, ingen i hela klassen kunde svaret. Hon visste att jag kunde det så hon satt och tjatade på mig "Emelie räck upp handen". Jag gjorde det men precis då sa lärarstundenten svaret. Haha! Men jag har fått MVG i ämnen utan att räcka upp handen och sånt. Kanske beror mycket på hur man gör ifrån sig på proven och sånt med? :S Vet fler som gått typ Samhäll som fått MVG utan att deltagit så aktivt muntligt..

2008-11-11 @ 16:41:19
URL: http://jagemelie1989.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback