Vad är sommar för dig?

Lyssnar just nu på " I walking in sunshine" och kom att tänka på vad är det som är SOMMAR för mig. Kliade mig lite i huvudet och kom fram till dessa saker:


1: Utan Öland=ingen sommar. Öland är ett ställe där jag tillbringa den största delen av sommarlovet på. Hälsar på släktingar. Upptäcker alltid nya ställen på Öland. Man kan helt enkelt inte få för mycket av Öland. Öland är UNDERBART.


2: Tror det eller ej så är Per Gessle/Gyllende Tider sommar för mig också. Kan hända att låtar med nämre eftertanke ibland kan vara lite konstiga. Men jag älskar ändå musiken. Man blir ås glad och får verkligen sommarkänsla när man lyssnar på dom! "Sommartider" eller "Tycker om när du tar på mig" är bara några av dess låtar som är så sommriga.. i alla all för mig.


3: Något annat som är sommar är att ta en Cornetto Jordgubb. Älskar verkligen den glassen och ar alltid gjort. När man varit och badat och tar glassen sätter sig och tittar ut över havet eller man tar den en regnig dag när man sitter under altanen och hör regnet knastrandes ovanför en. Den glassen är så god och bringer fram sommar i mig (konstigt kankse men för mig är det som sagt sommar).


4: En annan sak som också är sommar för mig är att åka någonstans, åka någonstans att tälta eller bara åka utomlands för att sola och bada. Kan det bli mer sommrigt än att sola och bada och bara ta det lugnt? För mig är nog detta det bästa eller i alla fall näst bästa med sommaren. att kunna sola och bada... Men Öland är också underbart.


 

5: Utan sommarlov är det ju ingen sommar. Så att ha sommarlov är ju självklart sommrigt. Kanske en dålig punkt. Men sant som det är sagt eller hur?


man kommer säkert på fler saker som är sommar för en senare, men detta är några av dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback